Zoals de lezers van onze blog inmiddels weten; Vanwege ons werk zijn we vele jaren met onze drie kinderen in India gebleven. De kinderen gingen naar school in India, wij werkten en bouwden daar een leven op.

 

 

Toen we terug waren in Europa, misten we vaak het gemak waarmee zoveel dingen in India worden afgehandeld. Het favoriete gezegde van de Indiërs: 'In India is alles mogelijk' lijkt eigenlijk alleen op India van toepassing te zijn, en helaas is het veel moeilijker om deze mentaliteit buiten India te vinden.

In het begin van onze meubelhandel dachten we dat het veel gemakkelijker zou zijn om een ​​bedrijf op te bouwen met de import van Indiase meubels naar Europa. En hoewel we te maken hadden met veel sceptische stemmen uit de mensen om ons heen, hadden we vertrouwen in ons optimisme, de ‘Alles mogelijk’-mentaliteit en de prachtige, buitengewone producten die we op de Europese markt wilden brengen. 

 


Onze Indiase meubelreis begon met het selecteren van de beste producenten en leveranciers lokaal in India, en ging vervolgens verder met regelmatige reizen naar India om kwaliteit en ontwerpcontroles te garanderen, fotoshoots slaagden erin om foto's van goede kwaliteit te genereren, ontelbaar bezoeken aan drukkerijen voor marketingbrochures en folders, het schrijven van maandelijkse nieuwsbrieven en eindigt niet bij het organiseren van meubelbeurzen en het transport van onze producten naar Europa.

Veel van het bovenstaande wordt door ons beheerd, voor sommige hebben we professionals ingeschakeld, zoals drukkerijen en een productfotograaf.

Productfotografen lijken echter moeilijk te vinden in Europa, vooral als het gaat om onze zware en grote meubelstukken. Tijdens fotoshoots moeten onze spullen verplaatst worden (wat weliswaar veel werk kost) en daarom werden wij regelmatig geconfronteerd met reacties als "we kunnen ons voorstellen dat we met jullie samenwerken, maar."

Als u hetzelfde verzoek indient bij een productfotograaf in India, heeft u gelukkig al de volgende dag een antwoord ontvangen met mogelijke data voor een proefopname. 
De proefopname vond plaats voordat we in India aankwamen, terwijl de productfotograaf alles met onze fabriek regelde en we vóór onze aankomst de eerste foto's kregen toegestuurd. Eenmaal aangekomen op de fotoshootlocatie in India worden we begroet met drukke handen die onze meubels van links naar rechts slepen. Er wordt eerst een achtergrondwand in de gewenste kleur aangeschaft, daarna gemonteerd en met verf gespoten. De fotograaf stuurt vervolgens een andere arbeider om planten op zijn motorfiets te kopen voor de fotoshoot.

 

 

Daarna dachten we; "zitkussens zouden geweldig zijn voor de foto's van onze banken". Ook al was dit een heel spontaan idee, de volgende dag hadden we al de schuimmonsters voor de matrassen en de stofstalen voor de zitkussens ontvangen waar we uit konden kiezen! Een dag later zijn de door ons gekozen kussens voor de fotoshoot ter plaatse.

 

Wauw! Dit is zo leuk!

 

We hadden drie dagen achter elkaar een ontmoeting met de fotograaf om onze vereisten voor de fotoshoot te bespreken, zodat hij de shoots van onze nieuwe producten kon doen zonder dat we hiervoor in de toekomst moesten invliegen. Zo simpel kan het zijn! 

Desalniettemin is vliegen naar Rajasthan (vanwege fabrieksbezoeken of organisatorische zaken) altijd een feest, aangezien het een van de meest betoverende plekken is die we ooit hebben gezien! 

 

We hadden dezelfde geweldige ervaring met de Indiase drukkerij. Hoewel de winkel er van buiten klein uitzag en het niet gemakkelijk was om hem te vinden in de drukte van de stad, waren ze zeer gespecialiseerd en hadden ze genoeg personeel om ons professioneel te adviseren.
Ze waren uiterst geduldig met ons. We hebben tenslotte veel producttags, visitekaartjes, folders en catalogi nodig. Na een eerste grote bestelling hebben we contact met hen gehouden voor al onze drukopdrachten. 


De klant is gewoon nog steeds koning in India!

 

We willen dit gevoel graag doorgeven aan onze eigen klanten in Europa. Want: "Niets is onmogelijk" is ook onze bedrijfsmentaliteit.

 

 

Het is jammer dat we de uitstekende Indiase diensten en mentaliteit niet naar Europa kunnen importeren naast onze geïmporteerde meubelstukken!










Jenny Thiele